Hartanah

Kerajaan selaras bantuan orang asli terkesan banjir

Kerajaan selaras bantuan orang asli terkesan banjir

rumahkabin black

MELAKA – Kerajaan akan menyelaras semua bentuk bantuan kepada masyarakat orang asli yang terjejas teruk akibat banjir yang melanda Johor dan Pahang.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Orang Asli (Jakoa) telah diminta pergi ke kawasan terlibat bagi membuat penilaian secara terperinci.

Beliau berkata, selain bantuan Jawatankuasa Bencana Pusat di peringkat negeri dan daerah, masyarakat orang asli juga berhak menerima bantuan lain daripada Jakoa.

“Bukan setakat infrastruktur dan jalan akan dibaik pulih tetapi juga perkakasan rumah serta membaik pulih rumah juga akan turut dilakukan dan saya minta Ketua Pengarah Jakoa turun padang tinjau dan nilai bentuk bantuan yang perlu disalurkan,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Pengenalan Calon-calon Pengerusi Tetap, Timbalan Pengerusi Tetap, Naib Presiden dan Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO peringkat negeri di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), Ayer Keroh di sini, malam tadi.

Tambah Ahmad Zahid, beliau akan memastikan koordinasi antara Kementerian Kemajuan Desa dan Wilayah dengan Jakoa berjalan lancar bagi membantu masyarakat tersebut. – KOSMO! ONLINE

!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;
n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,
document,’script’,’https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);

rumahkabin black
Desain Rumah Kabin
Rumah Kabin Kontena
Harga Rumah Kabin
Kos Rumah Kontena
Rumah Kabin 2 Tingkat
Rumah Kabin Panas
Rumah Kabin Murah
Sewa Rumah Kabin
Heavy Duty Cabin
Light Duty Cabin


Source link