Pelaburan

Kunjungan Takei erat kerjasama dua hala Jepun-Malaysia

Kunjungan Takei erat kerjasama dua hala Jepun-Malaysia

rumahkabin black

KUALA LUMPUR – Kerajaan Malaysia menerima kunjungan Timbalan Menteri Luar Jepun yang dalam rangka lawatan kerja rasmi dua hari ke negara ini, hari ini.

Ketibaan Shunsuke Takei disambut rakan sejawatannya, Timbalan Menteri Luar, Datuk Mohamad Alamin.

Mereka akan mengadakan mesyuarat dua hala untuk membincangkan hala tuju dalam mengukuhkan hubungan yang telah lama terjalin serta kerjasama dalam pelbagai bidang antara Malaysia dan Jepun.

MGF280220 MESYUARAT AHLI PARLIMEN BN10 1024x683
Datuk Mohamad Alamin

Menurut kenyataan Wisma Putra, Mohamad dan Takei akan membincangkan beberapa kaedah untuk meluaskan kerjasama dalam pelbagai bidang termasuk pendidikan, ekonomi, kebudayaan, hubungan sesama rakyat serta ulang tahun ke-50 Persahabatan dan Kerjasama ASEAN-Jepun.

“Kedua-dua Timbalan Menteri Luar Negeri ini juga akan bertukar-tukar pandangan mengenai pelbagai isu serantau dan antarabangsa yang berkepentingan bersama,” kata kenyataan itu kepada media, hari ini.

Ini merupakan lawatan pertama peringkat tinggi oleh kerajaan Jepun ke Malaysia sejak pembentukan Kerajaan Perpaduan pada Disember lalu.

Lawatan ini juga akan memacu momentum baharu bagi membuka peluang kerjasama yang belum diterokai demi manfaat bersama kedua negara.

Pada tahun 2022, Jepun merupakan rakan dagangan keempat terbesar Malaysia dengan nilai perdagangan RM181.51 bilion (USD41.21 bilion).

Sehingga Jun tahun lalu, Jepun adalah pelabur asing ketiga terbesar Malaysia dalam sektor pembuatan untuk projek yang telah dilaksanakan dengan jumlah RM94.5 bilion (AS$28.4 bilion). – MalaysiaGazette

rumahkabin black
Desain Rumah Kabin
Rumah Kabin Kontena
Harga Rumah Kabin
Kos Rumah Kontena
Rumah Kabin 2 Tingkat
Rumah Kabin Panas
Rumah Kabin Murah
Sewa Rumah Kabin
Heavy Duty Cabin
Light Duty Cabin


Source link